fredag 12. oktober 2012

Sevare idag


Det har gått en uke siden vi var i Sevare. En travel uke. Men nå er styremøtet og alt annet som følger med besøk fra partnere i 4 land + Norge over. Og Else tok flyet nordover i går kveld (ledermøte mm i Stavanger), så nå skal jeg sitte her med min ennå ikke utpakkede bagasje og vente på at malere, rørleggere og elektrikere skal bli ferdig med å sette i stand huset vi skal flytte inn i.

Jeg kan jo da bruke tiden til å skrive blogginnlegg, ikke sant?

Her er et par bilder og en liten rapport fra Sevare. Det hadde kanskje vært interessant med et bilde av den militære opprustningen i og omkring Sevare, men det bildet har jeg ikke. Ikke oppdaget vi så mye militære heller, men de lokale følte seg helt trygge i byen på grunn av det store militære nærværet.

Men den nye veien bort til flyplassen har jeg bilde av. Det forteller litt om hvilke forberedelser som gjøres for å kunne ta imot forsterkninger og hjelp av ulikt slag.

Jeg tar også med et bilde av en ikke-militær invasjon: Muggsopp i taket på huset vårt! 

For ett år siden var det en humpete grusvei herfra og 500 meter bortover til flyplassen. Vi konstaterer at noe godt kommer det da ut av en ellers trist situasjon i landet her.

Muggsoppen har inntatt huset vårt i Sevare! Taket er flatt og av betong, så blir det for mye regn og for lite tørk, så trenger vannet inn.

Noe er fortsatt det samme i Sevare ......

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar